Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nestmelené směsi do podkladních vrstev vozovek
Žůrek, Jakub ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možností využít alternativní materiály do podkladních vrstev vozovek. Vybrané zrnité materiály z lomů (frakce 0/22) a recyklát, jejich možné zatřídění v rámci používaných podkladních vrstev a posouzení vhodnosti pro danou konstrukční vrstvu. Dále se práce zabývá vhodností laboratorních zkoušek, které se u nás v současnosti používají, a klade si otázku, zdali jsou tyto zkoušky ideální či nikoli. Teoretická část shrnuje aktuálně používané podkladní vrstvy, jejich vlastnosti, technologii provádění a vysvětluje současný systém zkoušení. Cílem praktické části je pak stanovit mechanické vlastnosti zkoumaných materiálů, ty vzájemně porovnat a posoudit.
Úprava zemin v podloží vozovek
Šefránková, Radka ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úpravou nevhodných zemin v podloží vozovek. Teoretická část popisuje technologie úpravy a materiály používané pro zlepšení zemin u nás a v zahraničí. Hlavním cílem praktické části je sledovat únosnost neupravených a upravených zemin a výsledky porovnat.
Namrzavost zemin a materiálů v podloží vozovek
Mašek, Jakub ; Zajíček, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato předložená diplomová práce se zabývá problematikou stanovení míry namrzavosti zemin v podloží pozemních komunikací. V teoretické části jsou porovnány způsoby zkoušení namrzavosti v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie a dále je zde popsán vývoj indexu mrazu v České republice. Praktická část je zaměřena na laboratorní zkoušení namrzavosti zadaného vzorku zeminy přímou metodou mrazových zdvihů. Dále se pak zabývá simulací pronikání mrazu podložím a možností zkrácení doby zmrazování při přímém zkoušení namrzavosti.
Namrzavost zemin a druhotných materiálů v podloží vozovek
Sokolová, Veronika ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Porušení dopravních konstrukcí vlivem mrazu je v oblastech, kde se teploty pohybují pod bodem mrazu, problém, který může vést až k trvalým deformacím stavby. Teoretická část této práce se zabývá promrzáním vozovky a jejího podloží. Předkládá způsoby stanovení míry namrzavosti jak v České republice, tak v zahraničí. Popisuje materiály používané v podloží pozemních komunikací a jejich vhodnost z hlediska namrzavosti. Podrobněji se věnuje elektrárenským popílkům jako možné přísadě ke zlepšení charakteristik zemin, jejich vlastnostem a možnosti použití ve stavebnictví. Praktická část práce se zaměřuje na provedení přímé laboratorní zkoušky míry namrzavosti, zkoušky okamžitého indexu únosnosti i kalifornského poměru únosnosti a zkoušky cyklického zatěžování v triaxiálním přístroji k určení modulu pružnosti. Zkoušky jsou provedeny na dané zemině, směsích této zeminy s určitými procentuálními podíly popílků z různých zdrojů a na téže zemině upravené vápnem. Výsledky jsou následně porovnány a hledá se závislost mezi jednotlivými naměřenými charakteristikami materiálů.
Namrzavost zemin a materiálů v aktivní zóně násypů pozemních komunikací
Juchelková, Lenka ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá způsoby stanovení míry namrzavosti zemin a materiálů v podloží pozemních komunikací. Teoretická část srovnává způsoby zkoušení míry namrzavosti v České republice a vybraných zemích Evropské Unie. Praktická část je zaměřena na sledování změny chladící teploty v závislosti na konkrétní metodě stanovení míry namrzavosti. Na závěr jsou jednotlivé metody a výsledky zkoušek porovnány mezi sebou.
Namrzavost zemin a materiálů v aktivní zóně pozemních komunikací
Puda, Adam ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v teoretické části věnuje deformacím způsobených účinkem mrazu, především však mrazovým zdvihům, jejich postupným rozvojem a faktory ovlivňující jejich vznik. Dále rozdílnými způsoby měření míry namrzavosti v České republice a jejich porovnání. Seznámení s odlišnými metodami měření míry namrzavosti ve vybraných zemích v rámci Evropské Unie. Praktická část je zaměřena na průběh mrazového zdvihu vzorků s a bez použití tepelněizolační látky.
Nestmelené směsi do podkladních vrstev vozovek
Žůrek, Jakub ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možností využít alternativní materiály do podkladních vrstev vozovek. Vybrané zrnité materiály z lomů (frakce 0/22) a recyklát, jejich možné zatřídění v rámci používaných podkladních vrstev a posouzení vhodnosti pro danou konstrukční vrstvu. Dále se práce zabývá vhodností laboratorních zkoušek, které se u nás v současnosti používají, a klade si otázku, zdali jsou tyto zkoušky ideální či nikoli. Teoretická část shrnuje aktuálně používané podkladní vrstvy, jejich vlastnosti, technologii provádění a vysvětluje současný systém zkoušení. Cílem praktické části je pak stanovit mechanické vlastnosti zkoumaných materiálů, ty vzájemně porovnat a posoudit.
Úprava zemin v podloží vozovek
Šefránková, Radka ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úpravou nevhodných zemin v podloží vozovek. Teoretická část popisuje technologie úpravy a materiály používané pro zlepšení zemin u nás a v zahraničí. Hlavním cílem praktické části je sledovat únosnost neupravených a upravených zemin a výsledky porovnat.
Namrzavost zemin a druhotných materiálů v podloží vozovek
Sokolová, Veronika ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Porušení dopravních konstrukcí vlivem mrazu je v oblastech, kde se teploty pohybují pod bodem mrazu, problém, který může vést až k trvalým deformacím stavby. Teoretická část této práce se zabývá promrzáním vozovky a jejího podloží. Předkládá způsoby stanovení míry namrzavosti jak v České republice, tak v zahraničí. Popisuje materiály používané v podloží pozemních komunikací a jejich vhodnost z hlediska namrzavosti. Podrobněji se věnuje elektrárenským popílkům jako možné přísadě ke zlepšení charakteristik zemin, jejich vlastnostem a možnosti použití ve stavebnictví. Praktická část práce se zaměřuje na provedení přímé laboratorní zkoušky míry namrzavosti, zkoušky okamžitého indexu únosnosti i kalifornského poměru únosnosti a zkoušky cyklického zatěžování v triaxiálním přístroji k určení modulu pružnosti. Zkoušky jsou provedeny na dané zemině, směsích této zeminy s určitými procentuálními podíly popílků z různých zdrojů a na téže zemině upravené vápnem. Výsledky jsou následně porovnány a hledá se závislost mezi jednotlivými naměřenými charakteristikami materiálů.
Namrzavost zemin a materiálů v podloží vozovek
Mašek, Jakub ; Zajíček, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato předložená diplomová práce se zabývá problematikou stanovení míry namrzavosti zemin v podloží pozemních komunikací. V teoretické části jsou porovnány způsoby zkoušení namrzavosti v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie a dále je zde popsán vývoj indexu mrazu v České republice. Praktická část je zaměřena na laboratorní zkoušení namrzavosti zadaného vzorku zeminy přímou metodou mrazových zdvihů. Dále se pak zabývá simulací pronikání mrazu podložím a možností zkrácení doby zmrazování při přímém zkoušení namrzavosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.